HELP / APUA

Järjestelmävaatimukset

Windows 7 tai uudempi. MacOS 10.12 tai uudempi. Android-pohjaisilla puhelimilla ja tableteilla voi katsoa elokuvia käyttäen Chrome-selainta. iOS-pohjaisilla puhelimilla (iPhone) ja tableteilla (iPad) voi katsoa elokuvia käyttäen Safari-selainta. Luonnollisesti tarvitset myös tarpeeksi nopean nettiyhteyden, jolla suoratoistopalvelut toimivat. Alla on lueteltu järjestelmävaatimuksia hieman tarkemmin.

Järjestelmävaatimukset Windows-tietokoneille

Windows 7, Windows 8.1 tai Windows 10. Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Internet Explorer tai Opera. Suosittelemme käyttämään selainten uusimpia versioita, sillä vanhat versiot eivät välttämättä ole tuettuja. Internet Explorer -selain Windows 7 -pohjaisissa järjestelmissä ei ole tuettu. Tarvitset myös tarpeeksi nopean nettiyhteyden, jolla suoratoistopalvelut toimivat.

Järjestelmävaatimukset Mac-tietokoneille

MacOS 10.12, tai uudempi. Google Chrome, Firefox, Safari tai Opera. Suosittelemme käyttämään selainten uusimpia versioita, sillä vanhat versiot eivät välttämättä ole tuettuja. Tarvitset myös tarpeeksi nopean nettiyhteyden, jolla suoratoistopalvelut toimivat.

Voinko katsella elokuvia iPhonella/iPadilla?

Kyllä, voit katsoa elokuvia käyttäen Safari-selainta.

Voinko katsella elokuvia Android-laitteella?

Kyllä, voit katsoa elokuvia käyttäen Chrome-selainta.

En voi toistaa mitään sisältöä, mikä on vialla?

Tarkasta, että järjestelmäsi täyttää yllä luetellut järjestelmävaatimukset. Suosittelemme, että päivität selaimesi uusimpaan versioon. Käytämme sisällön toistossa adaptiivista laatua, joka tarkoittaa, että laatu mukautetaan automaattisesti nettiyhteytesi laadun ja nopeuden mukaan. HD-tarkkuuden (teräväpiirto) striimaus vaatii nettiyhteydeltäsi enemmän, kuin SD-tarkkuuden toistaminen – otathan tämän huomioon, jos käytät ADSL-, tai 3G/4G -pohjaista liittymää.

Unohdin salasanani.

Ei haittaa. Paina vain “Forgot your password” “Sign In” -sivulta. Syötä sen jälkeen sähköpostiosoitteesi (jota käytit tiliä luodessasi) ja linkki salasanan uusimiseen lähetetään sähköpostiisi.

Miksi videotoisto nykii/pätkii/viivästyy tms.?

Jos käytössäsi on heikkolaatuinen internet-yhteys, niin ongelmia voi ilmetä toiston aikana. Katselulaite vaihtaa tiedonsiirtonopeuksia automaattisesti perustuen käyttäjän nykyisen laajakaistan nopeuteen. Useimmiten tämä toimii hyvin, mutta jos käyttäjällä on haasteita elokuvan pyörimisen kanssa, nopeutta voi myös laskea, jolloin tilanteen pitäisi helpottua. Käytännössä nopeutta voi laskea klikkaamalla auto-näppäintä ruudun oikeasta alakulmasta, valitsemalla ”tiedonsiirtonopeus” (bitrate).

Miltä laitteilta voin käyttää Chromecastia?

Voit käyttää Chromecastia käyttäen Chrome-selainta joko Android-mobiililaitteella, sekä Windows- ja MacOS-pohjaisilla tietokoneilla.

Mikseivät tekstit näy?

Elokuvien tekstitysvaihtoehdot löytyvät katseluikkunan alareunasta CC-merkitystä kuvakkeesta.

Minulla on jokin muu ongelma ja kaipaisin apua

Neuvontapalvelu sähköpostitse 10.–14.6. klo 12:00–00:00

osoite: info@msfilmfestival.fi

Suomenkielistä opastusta tarjoava neuvontapuhelin avautuu keskiviikkona 10. kesäkuuta.

NEUVONTAPUHELIN 041 750 8029


10.6. klo 15:00–21:00


11.6. klo 16:00–21:00

12.6. klo 16:00–21:00


13.6. klo 14:00–21:00


14.6. klo 12:00–16:00

What are the system requirements?

You can watch on PCs running Windows 7+, Intel-based Macs running macOS10.12+. You can also watch on Android tablets and phones using Chrome, and iPhone and iPad using Safari. You will need a broadband or fibre internet connection – dial up will not work. You’ll find a complete list of requirements below.

What are the requirements for Windows computers?

Windows 7, Windows 8.1 or Windows 10. Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Internet Explorer or Opera. We recommend using the latest version of your browser as earlier versions may not be supported. Internet Explorer on Windows 7 is no longer supported. You will need a broadband or fibre internet connection – dial up will not work.

What are the requirements for Mac computers?

MacOS 10.12 or later. Google Chrome, Firefox, Safari, or Opera. We recommend using the latest version of your browser as earlier versions may not be supported. You will need a broadband or fibre internet connection – dial up will not work.

Can I watch content on my iPhone/iPad?

Yes, you can watch content using Safari on iOS devices.

Can I watch content on my Android Device?

Yes, you can watch content using Chrome on Android devices.

I can’t stream any of the content, what’s going on?

Check your minimum system requirements above. We recommend that you update to the latest version of your browser. We use adaptive bitrate streaming which means the streaming quality will automatically adjust based on your internet speed. For High Definition (HD) streaming we recommend VDSL, cable or fibre connections as we cannot guarantee consistent HD streaming on ADSL.

What happens if I forget my password?

Simply click Forgot your password on the Sign In page, enter the email address you used when you created an account and a link to reset your password will be sent to you.

Why does video playback stall or not play smoothly?

If your internet connection is poor or inconsistent you may experience problems during playback.

What devices can I Chromecast from?

You can Chromecast content when using the Chrome web browser on Android based mobile devices and Windows or MacOS based computers.

Why can’t I see subtitles?

Subtitles can be added using the CC-icon at the bottom of the screening window.

I have some other problem and I need help

Support email:

10.–14.6.2020, 12:00–00:00 EEST

info@msfilmfestival.fi

Our Main Sponsors